משלוח חינם בקנייה מעל 250 ₪
אלוקדו מאמר

האלוורה כרכיב יעיל להקלה על תסמיני הפסוריאזיס

לאלוורה יכולת אנטי דלקתית והיא נלחמת בחיידקים, כמו כן עשירה האלוורה בויטמין C, ויטמין E ואבץ אשר בעזרתם תורמת האלוורה להאצת ריפוי רקמת החיבור והגלדת הפצעים. תכונות אלו של האלוורה תורמות רבות להורדת הדלקת והנפיחות בפצעים פסוריאתיים, הרגעת העור והקלה בתחושת הגרד. מידע נוסף במאמר הבא. קריאה מהנה ומועילה.

קצת רקע על אלוורה

מקורו של צמח האלוורה הוא בחצי האי ערב והוא מאופיין בצבע ירוק עז שהפך לסימן ההיכר שלו ובעלים בשרניים במיוחד, המכילים נוזל דמוי ג'ל, שקוף ומר. העלים של הצמח הם בגובה 30-60 ס"מ והם מרירים ודוקרניים, מה שמונע מחרקים ובעלי חיים לאכול אותם.

הג'ל עצמו עשוי אחוזים גבוהים של מים ובכל זאת, מלא רכיבים הנחשבים בריאים ולכן מיוחסות לו סגולות מרפא שונות והוא נחשב כפתרון משלים למגוון בעיות בגוף האדם.

בשנים האחרונות ניתן למצוא בשווקים משקאות מבוססי אלוורה, אשר מכילים גם קוביות קטנות של הג'ל בתוכן. אולם גם הרבה קודם לכן, שימש נוזל האלוורה לטיפוח והרגעת העור כמו גם לשיפור המערכת החיסונית והפחתת רגישויות ומצבי דלקת במערכת העיכול.

כיום ניתן למצוא משחות מבוססות אלוורה בפארמים השונים ובבתי המרקחת ואין כמעט משחה נגד כוויות, גרד, אדמומיות או כל בעיה אחרת בעור, שלא מכילה תמצית אלוורה באחוז כזה או אחר.

כיצד תורמת האלוורה לשמירה על העור?

העור נחשב לאיבר עדין במיוחד ולכן שמירה עליו מאתגרת, עור הפנים והידיים רגיש אף יותר שכן, בניגוד לשאר חלקי הגוף, אינו מכוסה ולכן חשוף הרבה יותר לקרני השמש המזיקות, רדיקליים חופשיים ונזקי זיהום האוויר והסביבה. כל אלו פוגעים בו בצורה משמעותית ולכן תעשיית הקוסמטיקה עבור עור הפנים, עושה שימוש מרובה באלוורה במוצרים השונים ומפיקה מהצמח חומצות אמינו, ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ועוד.

צמחי אלוורה מכילים פחמימה מורכבת בשם אייסמנן, המסייעת לחומרים האחרים לחדור אל עומק העור, תוך שהיא לכשעצמה מנקה אותו מרעלים ומזינה אותו. כל אלו משתלבים במוצרי הקוסמטיקה וביחד עם רכיבים נוספים, הופכים אותם למוצרי פרימיום שהם חלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח של נשים וגברים ברחבי העולם. יחד עם זאת, חשוב להבחין בין מוצרי אלוורה איכותיים לבין מוצרים שיש בהם כמות זעירה ולא אפקטיבית של אלוורה, המשמשת בעיקר לצרכי יח"צ.

יש לזכור כי הצבע המקורי של ג'ל האלוורה הינו שקוף ולא ירוק. מוצרי אלוורה בצבע ירוק, כמו משחות שונות להרגעת העור מעקיצות וכוויות הם מוצרים שהוסיפו אליהם צבעים מלאכותיים ולכן ייתכן והם יחטאו למטרתם ולא יהיו בריאותיים כלל ואף מזיקים.

האלוורה כרכיב יעיל להקלה על תסמיני הפסוריאזיס

האלוורה בקרם יוצרת שכבה עשירה בלחות על פני העור, לאלוורה יכולת אנטי דלקתית והיא נלחמת בחיידקים, כמו כן עשירה האלוורה בויטמין C, ויטמין E ואבץ אשר בעזרתם תורמת האלוורה להאצת ריפוי רקמת החיבור והגלדת הפצעים. תכונות אלו של האלוורה תורמות רבות להורדת הדלקת והנפיחות בפצעים פסוריאתיים, הרגעת העור והקלה בתחושת הגרד.

האלוורה עשירה בחומצות אמינו ושילוב אלוורה במוצרי האלוקאדו מספק לעור את אבני הבניה להם הוא זקוק כדי לחדש את עצמו באופן בריא יותר ולהחזיר לעצמו את האלסטיות הטבעית שלו וכך להיות חזק ועמיד יותר לקראת ההתפרצות הבאה.